08.11.2010
hele, už jsem skoro zapomněl, že s tebou se nebavim, jako žes přešel dvoukilo, oukej, ale Šárku ti nezapomenu..
hehe mno tak jo, já mam taky radost z úspěchu, ale osobně si cenim přechodů některejch lajn (longlajn) který ani v deníčku nemam, mno prostě jsem chtěl říct, že prostě tooo, noooo.. woe že ten hajlajn bůk by měl plnit především informační funkci, tj. když chci jet napnout hajlajn, tak bych se tam měl dočíst kolik spansetů a jak dlouhejch budu potřebovat, jakej je terén pod lajnou (jestli se dá lajna svázat, nebo je potřeba přehazovat repku), kolik plaket/ok si mám připravit a jaký atd, prostě všeobecný info o napínání a ne, že si tam přečtu, že bylo super počasí a že je to prostě príma lajna.. což upřímně, v současnym HLB tak trochu chybí.. myslim, že bysme se měli soustředit hlavně na tydle detaily, aby se z HLB stal víceméně funkční průvodce a až druhotně si pak každej mohl zapsat lajnu, kterou přešel.. a z toho důvodu jsem pro co nejširší databázi haj/mid/lajn, když už mezi sebou máme zdatný hekry, chci říct adminy, který to uměj, tak by bylo fajn to posunout timdle směrem a ke každý hajlajně ještě třeba přidat kolonku hardware(popř. něco podobnýho) kde by byly jasně specifikovaný nároky na vybavení a tak nějak vůbec obtížnost napínání atd.. rozdělit HLB na víc sekcí (cizina, lokal, midlajn, urbany) by potom asi neměl bejt problém, celej HLB pak zase dostane novej řád a stane se z něj mnohem funkčnější nástroj, než je teď, kde plní víceméně funkci - hele já jsem to přešel, popř. je to tady a tady, ale když nejsi místní, tak to stejnak nenajdeš.. zavedl bych povinnost ke každý nově přidaný hajlajně přidat i fotku kotvení, třeba i přístupu, ať je prostě jasno co je potřeba a jak se tam dostat.. u svejch zápisků na slekšopu (
www.slackshop.cz/team/ ) jsem dneska k některejm lajnám přidal odkazy, který když rozklikneš, tak se ti zobrazí na mapách.cz přímo vyznačená lajna, myslim, že to taky není uplně od věci, člověk si pak mnohem líp představí, kde že ten směr vlastně je a jak se tam dostat.. mno tak prostě tak nějak, říkám vám to už roky, to že jsou všude fotky borců na hajlajnách je sice pěkný, ale taky trochu nuda a co je opravdu podstatný na hajlajnách je kotvení, protože právě to dělá hajlajn, když to vemu do důsledku, tak kdyby byly fotky kotvení třeba u vypálenejch chodidel, tak jsem při svý první návštěvě zbytečně 2 hodiny nevymejšlel blbý kotvení a rovnou věděl co kde omotat a mohli jsme pochodit mnohem dýl.. atd.. je zbytečný tydle věci řešit víckrát než jednou, právě v tom je krása a taky nesnáz prvopřechodu, kdy člověk musí vybranej projekt očíhnout, vymyslet kotvení, táhnout s sebou mnohem víc matroše než je třeba a pak na místě vymejšlet co a jak.. mno snad mě chápete co chci říct, když už ten HLB máme hotovej a pěkně se nám rozjíždí, tak by bylo škoda nevyužít jeho plnej potenciál a jen si hrát na nějaký deníčky a buchvíco.. asi by teda bylo dobrý ještě poznamenat, že jméno vymejšlí (dle starejch Yosemitskejch tradic ten, kdo přešel lajnu jako první FM, do tý doby se to může pojmenovat jako projekt, ale právo na jméno má jenom první FM borec - samozřejmě z úcty k člověku, kterej lajnu objevil, s nim může název konzultovat, ale to je čistě věc cti..) to já jen tak, že jsem si na to vzpomněl a doufám, že se to bude i u nás respektovat.. mno takže tak, trochu jsem možná skočil někam jinam, ale myslim, že to stojí za zmínku, určitě jsem pro hajlajny roztřídit na kritéria, který jsem psal (popř i jinak, ale todle mi přijde logický) ale mnohem větší důraz bych kladl na optimalizaci HLB z hlediska praktičnosti, než řešit - todle sem patří a todle sem nepatří.. oujé, tak a já jdu zas navrhovat topení, ať mě zejtra paní nezabije.. SHQ