25.10.2010
to ISeeTheStars:
ahoj, co se týče bočnic Bandity, tak jsou počítaný na 2,8 tuny než se začnou deformovat, takže tam by problém bejt neměl.. vzhledem k používanýmu materiálu se skoro nikdy nejde přes 2 tuny tahu, ani u lajn 200+ a na ty stejnak Bandita není určenej - jeho využití jsou hlavně lajny od 30 do 150 m a hajlajny, hlavní výhoda je nízká hmotnost při zachování rozumný pevnosti.. pevnost lajny jsem v tom zatim netestoval, ale má to podobný parametry jako německej Lynx (a na něm se trhá White Magic - pevnost 31 kN - při cca 25 kN, takže redukce o cca 20% dolu)
co se softpointu týče, tak právě tam je obrovská výhoda bandity popř. jinej banánovejch udělátek, na jedný straně je lajna chycená na fest a na druhý straně jsou kladky přichycený k lajně prusíkem, nebo line gripem.. volnej konec lajny potom jde do bandity a postupně jak lajnu napínáš, tak volnej konec dotahuješ.. nenapadá mě jiný řešení, lajna vždycky musí bejt chycená do něčeho kovovýho.. problém s tavením lajny v banánu, co vim, tak je jedině u lajny Black Sky, a to nejpravděpodobnějc kvůli hodně jemnýmu úpletu a větší průtažnosti.. Dragon, oranžová třítuna ani jiný lajny tenhle problém nemá ani na šeklu a v banánu (resp jsem nic podobnýho nezaznamenal ani při tahu blížícím se 2 tunám).. samozřejmě ve chvíli, kdy chceš softpoint zrušit, tak musíš lajnu zase čapnout do kladek, trochu dopnout a banditu z volnýho konce sundat, ale dá se to vyřešit tim povolovacím popruhem, jeho nevýhoda je právě to tavení, ale na tom už se pracuje, ve vývoji je nový udělátko, který todle tavení eliminuje..
btw softpoint je fajn, ale to oceníš hlavně u hajlajn, kde je kladkostroj kdesi v prostoru občas docela na obtíž.. u longline todle zas až tak neva a hlavně nebezpečí proklouznutí lajny v line gripu (o prusíku ani nemluvě) u tahu většího než 15 kN je už dost velký a tim pádem sotfpoint u lajn delších než 100 m nedoporučuju..